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 news skaven...

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Maitre Caribou

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MessageSujet: Re: news skaven...   Mar 13 Oct - 12:59

cool, GW a misé sur le nombre, des pavés de 50 maintenant, voilà qui promet de vider définitivement le porte monnaie des joueurs
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skrag50
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MessageSujet: Re: news skaven...   Mar 13 Oct - 13:59

lol! non je pense que c'est juste une présentation d'armée.... lol! ....pas une armée jouable.....quoique..... Razz
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Maitre Caribou

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MessageSujet: Re: news skaven...   Mar 13 Oct - 15:59

ouai je me suis dit la même chose en fait, je pense que c'est pour la présentation, mais de mémoire je ne me souviens pas de ce genre de pavés pour les présentations précédentes donc... louche
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skrag50
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MessageSujet: Re: news skaven...   Mar 13 Oct - 16:58

si il y a ce genre de présentation, seulement dans le LA nain, ou meme dans les autres LA, ou anciens LA tel que tempete du chaos ou tu peux voir un nombre incalculable de figurines par unité.... donc ne t'en fais pas je pense que c'est juste pour présenter l'effet horde, tu sais pertinemment que tu ne jouera jamais autant de fig dans une seule unité.....
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MessageSujet: Re: news skaven...   Mar 13 Oct - 18:54

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Maitre Caribou

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MessageSujet: Re: news skaven...   Mar 13 Oct - 19:34

pas mal mais j'aime autant la V6, plus simple mais superbe je trouve Smile
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MessageSujet: Re: news skaven...   Mar 13 Oct - 19:52

mais quel, raleur.... Suspect
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MessageSujet: Re: news skaven...   Mar 13 Oct - 20:36

à croire vraiment si tu n'es pas en train de changé d'armée:P
il y a des figurines en effet bof mais la cloche arrache trop elle est dynamique au moins ^^
de toute façon jouer avec le nouveau LA te sera inéluctable!! alors regarde ce que tu as à modif dans ton armée et aprés test et on en reparle aprés!!^^

AHHHHHhLALALA!! et aprés c'est moi le ronchon du club Razz
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Maitre Caribou

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MessageSujet: Re: news skaven...   Mar 13 Oct - 22:45

donc donner son avis sur une question de goût, de ressenti, de plaisir visuel, c'est "râler" ? je trouve l'ancienne cloche mieux, point barre, ya rien de mal à ça ! Les guerriers des clans sont moches, les vermines sont bien (normales, comme en V5), les rats ogres n'ont pas changé alors qu'ils sont laids (on dirait des jouets pour mômes de 5ans), et les nouveaus persos sont bien sympas (plus dynamiques qu'avant).

Je joue les skavens depuis plus de 5 ans, et j'ai débuté avec eux, et quasiment joué qu'avec eux aussi, alors forcément j'y suis très attaché et quand certaines modifs vont pas dans le même sens que MA vision des skavens, et que les points qui faisaient mon plaisir à jouer skaven se barrent, forcément ça me plait pas.

Maintenant, je le répète, pour l'instant on a abordé que des points mineurs qui me plaisent pas trop, mais on n'a aucun détail, alors on verra bien le LA, je me tracasse pas pour ça, ya 9 chances sur 10 qu'il soit bien.

Je rajouterai que je suis qqun qui n'aime pas le changement de manière générale, alors changer une armée qui me plaisait bcp, malgré ses défauts, ça m'irrite les poils ! (si si irriter les poils c'est possible lol)
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MessageSujet: Re: news skaven...   Mar 13 Oct - 22:57

Maitre Caribou a écrit:
donc donner son avis sur une question de goût, de ressenti, de plaisir visuel, c'est "râler" ? je trouve l'ancienne cloche mieux, point barre, ya rien de mal à ça ! Les guerriers des clans sont moches, les vermines sont bien (normales, comme en V5), les rats ogres n'ont pas changé alors qu'ils sont laids (on dirait des jouets pour mômes de 5ans), et les nouveaus persos sont bien sympas (plus dynamiques qu'avant).

Je joue les skavens depuis plus de 5 ans, et j'ai débuté avec eux, et quasiment joué qu'avec eux aussi, alors forcément j'y suis très attaché et quand certaines modifs vont pas dans le même sens que MA vision des skavens, et que les points qui faisaient mon plaisir à jouer skaven se barrent, forcément ça me plait pas.

Maintenant, je le répète, pour l'instant on a abordé que des points mineurs qui me plaisent pas trop, mais on n'a aucun détail, alors on verra bien le LA, je me tracasse pas pour ça, ya 9 chances sur 10 qu'il soit bien.

Je rajouterai que je suis qqun qui n'aime pas le changement de manière générale, alors changer une armée qui me plaisait bcp, malgré ses défauts, ça m'irrite les poils ! (si si irriter les poils c'est possible lol)


nan , mais c'est juste qu'on te presente une cloche ultradynamique avec des sacrés détails , pareil pour l'espece de gros encensoir et tu trouve le moyen de dire "mouais....", c'est plus la redondance qui fait sentir que tu rales.... car quoi qu'on te présente, je n'ai jamais eu un "wouha, c'est vachement bien", c'est plus ca .... schroumpf grognon ....(ce n'est pas changer l'armée, c'est la rendre plus maléable, tu te plaignais de toujours jouer le meme genre de liste, là tu pourras faire ce que tu veux.... oui il n'y a plus de noyau d'armée..... Razz )
après c'est vrai que tout est question de gout, (genre les GdC sont très moches), mais la roue, la cloche, et l'encensoir..... mama mia.... lol!
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Maitre Caribou

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MessageSujet: Re: news skaven...   Mar 13 Oct - 23:05

l'encensoir géant (si c'est bien un encensoir géant) a l'air énorme vi Smile

après oui je râle car les rumeurs me font râler, voilà puis suis pas dans une période calme, faut dire.

je dis plus rien sur ce sujet et j'attends le LA de pied ferme Smile
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MessageSujet: Re: news skaven...   Mar 13 Oct - 23:26

lol!!! non je ne te demande pas de ne rien dire mais d'avoir un regard critique vu que tu es le seul joueur skaven qui s'exprime sur ce sujet....apres moi aussi j'attend la sortie du LA, d'ailleurs il sortira le jour du tournoi.... je ne sais pas si c'est un signe....
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MessageSujet: Re: news skaven...   Jeu 15 Oct - 22:55

voici les objets magiques.... c'est de l'anglais:
Common Magic items

Quick blade - 30 pts (+1 hit)

Blade of Carnage - 25 pts (+1 A)

Sword of Might (+1 S) - 20

Ripping Blade (-1 AS) - 5pts

enchanted shield (+2 as) - 10 pts

Magic Ward (6+ WardSave) - 15 pts

Dispel scroll - 25 points

energystone (+2 power dice) - 20 pts

staff of sorcery (+1 dispel) - 35

Warbanner (+1 combat resolution) - 25



Magic weapons

Blade of Grudges (Grimmklinge) xxx points.

S10, every succesfull Ward Save has to be rerolled. Not-saved wounds cause loss of D6 Lifepoints.
At the end of each players turn roll D6, at 1 or 2 bearer suffers loss of one lifepoint with no armour saves allowed.

Warpblade xx pts
no armour saves allowed

warlocktinkered weapon xx pts
+1 S and +1 A

Plagueblade xx pts
+1 S. not saved wounds cause loss of 2 Lifepoints. If bearer rolls 2 or more 1s to hit, he suffers the loss of 2 lifepoints. AS allowed.

Blade of Tears xx pts
Armourpiercing. each wound not saved causes loss of D3 Lifepoints.

Dwarfbane xx points
+1 S. If fighting a dwarf, bearer gets armourpiercing and may reroll to wound rolls in close combat

Blade of Nurglitch xx pts
non-saved wounds suffer a penalty of 1 to Toughness. If the model is reduced to 0 he's removed from play.



Magical Armour

Warpstone Armour xx points
grants 4+ AS. Each succesful save causes one hit S4 to the model that caused the wound. Wounds caused by this effect add to combat resolution.
May be given to Warlocks.

World's Edge Armour xx points
grants 4+ Armoursave. The first hit which ignores the bearers armour is ignored completly, but the armour is destroyed.

Shield of confusion - xx pts.
All Models in base contact with the bearer (friend or foe) suffer -1 A, to a minimum of 1.



Charms

Aweful Charm xx pts
grants 5+ Ward Save

Shadowmagnet xx pts
-1 to hit in ranged combat against bearer or unit he's attached to. additional to any other occuring penalty (like long range, mutliple shots etc)

Charm from rival's skins xx pts
1 use only - A Skaven model with this charm may force a enemy model in base contact to reroll all to-hit rolls.


Arcane Artifacts

Warpstormscroll xx pts
Bound Spell (PL 5) - 1 use only. If you use this scroll, all flying units within 24 inches suffer D6 hits S6, resolved like shooting.

Warpenergy-focus xx pts
Grey Seers and Warlocks with this item generate a aditional power dice at a roll of 5+ in their own magic phase. If the bearer casts Warp lightning, he deals D6 +2 hits (does not apply if he rolls a 1)

Crystall Orb xx points
1 use only. grants a 3+ Ward Save against the first wound he suffers. However, if the save is succesfull, the bearer awaits further instructions from the orb, and therefore is stupid for the rest of the game.

Warptone Tokens xx pts
All Grey Seer and Warlocks may have as many Warpstone tokens as their point limit allows it. They may have further Arcane Artifacts.

Before casting a spell, you may declare to take as many warpstone tokens as you wish.
Add 1 power dice for every 1 token you took. You may pass the normal limit of power dice that you may roll depending on your power level.

For every warpstone dice that shows a 1, the wizard suffers the loss of 1 lifepoint, with no Armour saves allowed.

Warpstone tokens may cause irresistable force or miscasts. You should use differently coloured dice for warpstone tokens... (green at best)


Enchanted items

Skavenbrew xx points
1 use only. The bearer of Skavenbrew may foce one (1) unit of Clan rats or storm vermin in direct contakt to drink the brew. Champions take it, attached characters not.

Roll a d6 to see what happens.

1: the unit suffers D6 S 3 hits, no armour save allowed.
2-3: unit hates everyone
4-5: unit gains frenzy
6: Death Frenzy: unit gains +2 attacks, suffering the loss of D6 life points at the end of each own movement phase.


Skalm xx points
1 use only. The bearer regenerates all lost Life points. Only he may use the Skalm. Bearer may not Use skalm if he already lost all of his lifepoints.

Spotfur's Pipe xx points
If a enemy unit wants to attack a Character (or the unit he's attached to) bearing Spotfur's pipe, the unit has to do a morale check. If It fails, it is treated as if it failed to charge.

Omen of Doom xx points
Enemy units in direct contact with a unit that includes the Omen of doom suffer 1 -1 penalty to their morale characteristics, as long as they remain in direct contact.


Clan Eshin's Assasin tools

Warpstone-shuriken (magical weapon) xx points
Multiple shots (3), S5, shuriken, cause loss of D3 Lifepoints.

Hellbomb (enchanted item) xx points

As long as he does not charge, the assassin may place a bomb on any spot he crosses with his movement. He may march.

Mark the spot with a coin or something apropriate. The model that placed the bomb has to move away from it. The bomb may be detonated remotly at any moment in the game, excluding the turn it was set or as long as the bearer (or his unit) touch the bomb.

Place the 5 inches template above the marker used for the bomb. The model under the hole suffers a hit S10, which causes the loss of D3 lifepoints. All models touched by the template suffer a S3 hit.


Smokebombs (enchanted items) xx points

1 use only. If a model with smoke bombes is forced to flee, it may drop the smoke bombs. Declare the use of smoke bombs befor you roll the distance to flee or to persuit (or any other dice). All persuing units roll 1 dice less than usual.



Skryre Wargear

Bronze sphere (enchanted item) xx points

1 use only. The bearer may throw the Sphere at his own shooting phase. Place the 3 inches template anywhere within 8 inches of the bearer. apply a scatter roll, just as with a stone thrower.

All models touced by the template must pass a initiative test or will be removed from play (yes, removed from play).

If you roll a malfunction, the template is placed above the bearer.


Missile of Doom (magical weapon) xx points

1 use only. Declare a direction t oshoot the missile, and any numer of dice between 4 and 10. Roll the dice, thats the distance the missile flies. Place the 5 Inces template at the point it strikes. all models touched by the missile suffer a S5 hit.
If you roll 3 or more 1's for the distance, apply the following malfunction-result:
1: The templatte is placed above the model fireing it.
2-5: missile goes to a random direction
6: the model at the direct spot of impact suffers a S5 hit. Roll a D6 at the beginnig of each skaven shooting phase - on a roll of 4 the missile detonates as usual.

Warlock-goggles xx points
+1 BS. Bearer does not suffer a penalty if shooting at targets within cover.


Reliquary of Clan Pestilence



Warpscroll (arcane artifact) xx points

1 use only, PL 5 Pick one (1) unit within 24 inches and within line of sight. every model in the unit suffers a S2 hit, with no armour saves allowed.


Plague banner (magical banner) xx points

1 Use only. For one Close combat phase, all Plague monks within the unit may reroll To-hit and to wound rolls.


Clan Moulders Toys ( I was running out of nouns for gear, equipment etc, so I randomized a fitting term here... -.-")

Shockstaff (magical weapon) xx points
Must be wealded with two hands. This weapon ignores armour saves

electric whip (magical weapon) xx points
Follows the rules of whips (bearer may strike from behind 1 rank of Rat ogres or 3 ranks of Giant Rats, grant +1 attack), bearer gains +D3 attacks instead of one for the whip.


Magical Standards

Sacred Standard of the Horned Rat xx points

All enemy units within 12 inches of the bearer suffer a -1 penalty to their morale characteristics


Stormbanner xx points

1 use only. May be activated at the beginning of any Players turn. No unit on the field may use the flying rule, and all shooting suffers a additional -1 penalty. All non-magical shooting attacks not using the BS characteristics (like Cannons, Stone throwers, Breath weapons) may only be used at a roll of 4+.

At the beginnig of each following players turn roll a D6 - the standards effect ends at a roll of 4+.


Great Standard of Clan supremacy xx points
At each close combat, if the unit with the banner has more ranks than the enemy unit(s) it's fighting, it gains not the regular +1 to combat resolution for standards, but D3.

Shroud of Dripping Death xx points

All enemy models in contact with the bearer suffer a S3 hit with no armour saves allowed at the beginning of each close combat phase.
If the unit with this banner flees from combat, all persuing units suffer D6+2 S3 hits with no armour saves allowed.

Banner of the Realm of the depths xx points
At the beginnig of all close combat phases, enemy units in contact with the unit bearing this banner suffer 2D6 S2 Hits. Resolute them like Shooting attacks.

Dwarfhide Banner xx points
The unit hates all dwarves, and all dwarves hate them.

Banner of the crawling horde xx points
once per game (except the first turn) the unit bearing this banner may march at triple it's movement. It suffers 2D6 S3 hits with nor Armour Saves allowed.
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MessageSujet: Re: news skaven...   Jeu 15 Oct - 23:02

j'aime pas l'anglais, j'attendrai le francais

voilà c'est tout, c'était ma petite râlade du soir, bonsoir ^^
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MessageSujet: Re: news skaven...   Jeu 15 Oct - 23:12

dommage!!! car ya certains equipement qui sont vraiment fun, style les objets skryre ou eshin.... je crois que c'est la banniere de multitude qui donne un D3 en plus au résultat de combat...... des objets de sorts contre les volants, uitlisable qu'une fois... mais ca fait 1D6 force 6, c'est bien.....non franchement je pense qu'il y a du bon et du moins bon.... ca a l'air pas mal et on dirait qu'il y a des armes interressantes maintenant..... peut etre equiperas tu tes chefs..... lol!
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MessageSujet: Re: news skaven...   Ven 16 Oct - 23:54

oh la la ! affraid

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MessageSujet: Re: news skaven...   Ven 16 Oct - 23:56

mais seulement pour cet encensoir je serai capable de me faire une armée de skav lol!
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MessageSujet: Re: news skaven...   Sam 17 Oct - 15:21

vi j'avoue qu'il claque bien !

m'enfin je ne me mets pas à une armée pour une figurine quand même Avoir de belles figs c'est bien, avoir de bonnes règles bien pensées/équilibrées/fluffs c'est bcp bcp mieux Wink
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MessageSujet: Re: news skaven...   Dim 18 Oct - 16:34

55euros la bete
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Maitre Caribou

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MessageSujet: Re: news skaven...   Dim 18 Oct - 21:26

arrrgg, sans moi oui je n'ai pas l'habitude d'acheter du GW neuf encore. Je verrai !
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MessageSujet: Re: news skaven...   Dim 18 Oct - 21:48

juste pour rectifier, la fig de cloche est à 45,5€.....
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landusboob

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MessageSujet: Re: news skaven...   Dim 18 Oct - 23:02

Faut aussi considérer la quatité de rabiot fournis avec: selon les configuration, cé un prêtre de la peste et des moines ou un prophête et un rat ogre plastique en plus.
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